Διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ` Γυμνασίου στα Ιωάννινα

Στις 11-12/05/2022, οι μαθητές της Γ` Γυμνασίου συμμετείχαν αθρόα στη διήμερη εκδρομή που οργάνωσε το σχολείο μας στα Ιωάννινα, καθώς για  δύο χρόνια είχαν  στερηθεί τις εκδρομές λόγω πανδημίας.

Το πρωί της Τετάρτης, 11/05/22, οι μαθητές ανά ομάδες επισκέφτηκαν το «Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας, Παύλου Βρέλλη» στο Μπιζάνι Ιωαννίνων. Έμειναν  έκπληκτοι από τη ρεαλιστικότητα και την παραστατικότητα  των κέρινων ομοιωμάτων των ηρώων της προ επανάστασης, της επανάστασης του 1821,  αλλά και των μετέπειτα ηρώων. Στη συνέχεια, σταματήσαμε για ένα πρόχειρο γεύμα σε ταχυφαγείο, απέναντι από το μνημειακό ρολόι της πόλης των Ιωαννίνων στην κεντρική πλατεία, κοντά στο κτίριο της 8ης Μεραρχίας. Εκεί τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους λίγο ελεύθερο χρόνο για μια πρώτη γνωριμία με την πόλη.

Αμέσως μετά, μεταφερθήκαμε στο πολυδαίδαλο σπήλαιο του Περάματος, που σχηματίστηκε πριν περίπου δύο εκατομμύρια χρόνια στα έγκατα του λόφου Γκορίτσα, πλάι στην ειδυλλιακή λίμνη των Ιωαννίνων. Εντός του σπηλαίου, οι μαθητές ακολούθησαν μια διαδρομή μήκους 1.100 μ. και ξεναγήθηκαν στις μεγάλες «αίθουσες» του Σπηλαίου και στους διαδρόμους του, όπου αναπτύσσονται ποικιλόμορφα σταλαγμιτικά και σταλακτιτικά σχέδια. Η περιήγηση στο σπήλαιο αποτέλεσε για όλους μας μία μοναδική εμπειρία.

Το απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο κέντρο των Ιωαννίνων, όπου οι μαθητές, αφού τακτοποιήθηκαν στα δωμάτιά τους, είχαν ελεύθερο χρόνο να ξεκουραστούν, αλλά και να προετοιμαστούν για τη βραδινή τους έξοδο στην πόλη. Νωρίς το βράδυ, περπατήσαμε στο πάρκο «Λιθαρίτσια», όπου απολαύσαμε την πανοραμική θέα της πόλης των Ιωαννίνων και το βλέμμα μας αντίκρισε τις ψηλές κορυφές της Πίνδου. Συνεχίσαμε τη βόλτα μας, μέσα από τους καταπράσινους δρόμους της πόλης, μέχρι το μεζεδοπωλείο «Δωδώνη» στο οποίο δειπνήσαμε.

Την Πέμπτη, δεύτερη ημέρα της εκδρομής μας, μετά το πρόγευμα, φτάσαμε περπατώντας στον Μώλο. Επιβιβαστήκαμε σε δύο καραβάκια τα οποία μας μετέφεραν απέναντι στο πανέμορφο «Νησάκι των Ιωαννίνων» της Λίμνης Παμβώτιδας, ένα από τα λίγα νησιά λίμνης που κατοικείται. Στο Νησάκι οι μαθητές πρώτα επισκέφτηκαν το «Μουσείο του Αλή Πασά και Επαναστατικής περιόδου», όπου ήρθαν σε άμεση επαφή με εκπληκτικά έργα τέχνης της Ηπειρώτικης ασημουργίας, παραδοσιακές φορεσιές της Ηπείρου, αναπαράσταση χειμωνιάτικου οντά, αναπαράσταση του πνιγμού της Κυρά-Φροσύνης, κ.ά. Ιδιαίτερη εντύπωση τούς έκαναν, εκτός των άλλων, το περίφημο χρυσοποίκιλτο καριοφίλι του Αλή Πασά και η αυθεντική μεταξωτή φορεσιά της Κυρά-Βασιλικής.

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής τους στο μουσειακό συγκρότημα οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους αρκετό ελεύθερο χρόνο και περιηγήθηκαν στον παραδοσιακό ηπειρώτικο οικισμό με τα στενά πλακόστρωτα σοκάκια, τα καταστήματα με τα εκθέματα της γιαννιώτικης παραδοσιακής τέχνης και με τα πεντανόστιμα γιαννιώτικα γλυκά.

Επιστρέφοντας από το Νησάκι στον Μώλο νωρίς το μεσημέρι, περνώντας την επιβλητική τοξωτή Πύλη του τείχους, οδηγηθήκαμε στο εσωτερικό του Κάστρου των Ιωαννίνων και περιηγηθήκαμε στα σοκάκια της παλιάς καστροπολιτείας. Ανηφορίζοντας στο πλακόστρωτο μονοπάτι, φτάσαμε στην εσωτερική ακρόπολη, στο  Ιτς Καλέ που βρίσκονταν τα ανάκτορα του Αλή Πασά. Ατενίζοντας την πόλη από ψηλά, επισκεφτήκαμε το Φετιχέ Τζαμί και τους κτιστούς τάφους του Αλή Πασά και της γυναίκας του, Εμινέ. Προχωρώντας στη βορινή πλευρά, αντικρίσαμε το Ασλάν Τζαμί με τον επιβλητικό μιναρέ.

Μετά την έξοδό μας από το Κάστρο, γευματίσαμε στο παραδοσιακό μαγειρείο «Φύσα Ρούφα» στην παλιά πόλη, όπου δεχτήκαμε την άψογη φιλοξενία και περιποίηση του ιδιοκτήτη. Τα παιδιά, μετά το γεύμα, είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν για λίγο στα γραφικά στενά δρομάκια της παλαιάς πόλης και να χαλαρώσουν, πριν πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής.

Γύρω στις 15:30, βγάζοντας τις τελευταίες  αναμνηστικές φωτογραφίες στο κατάφυτο παραλίμνιο με φόντο το Κάστρο, το Νησάκι και τα μαγαζιά στον Μώλο, αποχαιρετήσαμε τα πανέμορφα Ιωάννινα.

Το απογευματάκι, στο ταξίδι της επιστροφής πραγματοποιήσαμε μια τελευταία στάση στη Ναύπακτο που είναι χτισμένη στους πρόποδες της Πίνδου και την αγκαλιάζει το περίφημο Κάστρο της. Οι μαθητές θαύμασαν τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, που λίγο αργότερα διέσχισαν με το λεωφορείο, για να φτάσουν στην Κόρινθο γεμάτοι ξεχωριστές στιγμές με τους συμμαθητές τους, όμορφες παραστάσεις και πλούσιες εμπειρίες.

Η διήμερη εκδρομή του σχολείου μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία χάρη στην καλή διάθεση και συνεργασία όλων των μαθητών της Γ` Γυμνασίου και των συνοδών τους, κου Παπαδά, κας Μαραγκάκη, κας Καλομοίρη, κας Μαρινάκου και κου Ρουμπέκα.