“ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ” 4ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ: Παρουσίαση εργασιών 2ης συνάντησης

Αφιερωμένη  στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές ήταν η δεύτερη συνάντηση γονέων/κηδεμόνων και καθηγητών του 4ου Γυμνασίου Κορίνθου, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023 στο πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής Γονέων.

Οι εισηγήσεις των καθηγητών και των ειδικών συνεργατών (ψυχολόγου, κοινωνικής λειτουργού) της Σχολικής Μονάδας  οργανώθηκαν σε  τρεις άξονες:

1) Τα συμπτώματα μαθησιακής δυσκολίας ή ψυχικής/συναισθηματικής διαταραχής  όπως γίνονται αντιληπτά από τους διδάσκοντες τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Ειδικότερα,  ο Δ/ντής του Σχολείου και θεολόγος κ. Γεωργιάδης Μάριος (κλ. ΠΕ01) και η φιλόλογος κ. Αμπατζή Αικ/νη  (κλ. ΠΕ02) παρουσίασαν τις δικές τους διαπιστώσεις σχετικά με τα ανησυχητικά  “μηνύματα” που εκπέμπει στο πλαίσιο της κοινής τάξης  και της σχολικής καθημερινότητας ένας μαθητής με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και συναισθηματικές-ψυχικές διαταραχές και τα οποία οφείλουν να προβληματίσουν τόσο τον εκπαιδευτικό όσο και τους γονείς.

2) Το “παγόβουνο των μαθησιακών δυσκολιών”: προτάσεις διαχείρισης του ζητήματος για τους γονείς και  ο ρόλος του Τμήματος Ένταξης. Ειδικότερα,  οι καθηγήτριες Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Ένταξης του Σχολείου μας, κ. Ζώτου Ευδοξία (βιολόγος, κλ. ΠΕ04 ΕΑΕ) και κ. Παπατρέχα Βιργινία (φιλόλογος, κλ. ΠΕ02 ΕΑΕ) εξέθεσαν  τους τρόπους με τους οποίους μπορεί το οικογενειακό περιβάλλον να ενισχύσει τον μαθητή που εμφανίζει  μαθησιακές δυσκολίες ή /και κοινωνικές-συναισθηματικές διαταραχές. Αυτοί συνοψίζονται στο τρίπτυχο: γνώση του προβλήματος- ψύχραιμη θεώρηση- αφιέρωση χρόνου στο παιδί. Στη συνέχεια διαφώτισαν το κοινό σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του Τμήματος Ένταξης καταρρίπτοντας τον διαδεδομένο μύθο περί “στιγματισμού και περιθωριοποίησης” όσων μαθητών συμμετέχουν σε αυτό.

3)  Ο ρόλος της οικογένειας στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και οι πιθανές ενδείξεις συναισθηματικών-κοινωνικών διαταραχών στους εφήβους. Ειδικότερα, η ψυχολόγος κ. Πετροπούλου Πένυ και η κοινωνική λειτουργός κ. Μπέκου Μαρία, υπογράμμισαν τον ουσιώδη ρόλο που παίζει ένα υγιές και αρμονικό οικογενειακό περιβάλλον στην ολόπλευρη συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού.  Ειδικά κατά την ταραγμένη περίοδο της εφηβείας  η καλή επικοινωνία μεταξύ των μελών της οικογένειας, η αφιέρωση ποιοτικού χρόνου στον έφηβο, η υπομονή, αλλά και η σύμπνοια των γονέων στη λήψη αποφάσεων είναι, τόνισαν, επιβεβλημένη. Οικογένειες με δυσλειτουργικούς τρόπους επικοινωνίας, συγκρούσεις και εντάσεις, συνήθως οδηγούν σε ψυχοπαθολογικές μορφές συμπεριφοράς στα παιδιά, ενδεικτικές περιπτώσεις των οποίων παρουσίασαν οι δύο ομιλήτριες.

Κοινή συνισταμένη όλων των εισηγήσεων υπήρξε η διαπίστωση ότι η έγκαιρη διάγνωση του προβλήματος λειτουργεί καταλυτικά για την αντιμετώπιση των εγγενών μαθησιακών ή ψυχοκοινωνικών ελλειμμάτων του παιδιού  με την προϋπόθεση πάντα της σταθερής επικοινωνίας και της ειλικρινούς συνεργασίας ανάμεσα στην Οικογένεια και το Σχολείο. 

Το ραντεβού ανανεώνεται για τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023 και ώρα 17.00 μ.μ. στον χώρο του Σχολείου, όπου ο Σύλλογος των Διδασκόντων θα ενημερώσει τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/-τριών σχετικά με την επίδοση και τη διαγωγή  των τελευταίων κατά το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://4gym-korinth.kor.sch.gr/?p=6009